3. 12. 2021
Pomeranče a pomerančová šťáva obsahují vitamín D.

Vitamín C je zázračným všelékem pro lidské tělo

Vitamíny jsou pro tělo naprostou nezbytností. O tom nemá cenu pochybovat. Existuje přemíra nejrůznějších vitamínů, které je třeba pravidelně dostávat do organismu. Jedním z těch hodně zásadních je vitamín C. Jestliže nemáte povědomí o jeho dávkování a netušíte v čem je vůbec prospěšný, začtěte se do následujících řádků.

Vitamín C Vám pomůže v mnoha směrech

Pokud bychom měli vypíchnout ten největší klad vitamínu C, bude to pozitivní vliv na imunitní systém. Tento vitamín v maximální možné míře podporuje obranyschopnost těla. Zároveň dodává člověku potřebnou energii a kladným způsobem ovlivňuje nervovou soustavu. S pomocí vitamínu C můžete odbourat řadu psychických potíží. Ve výčtu kladů by šlo ovšem pokračovat.

  • Minimalizace vyčerpání a únavy.
  • Tvorba kolagenu.
  • Snižování oxidačního stresu.

Dodržujte správné dávkování

Stejně, jako při užívání jiných vitamínů, také v tomto případě je vhodné dopřávat svému tělu doporučenou denní dávku. Ta je mnohdy označována zkratkou DDD. Odlišné množství bude potřebovat dospělý a zralý člověk, jiné zase malé dítě. O tom se ostatně můžete více dočíst v níže prezentované tabulce.

VěkDoporučená denní dávka
Dospělý člověk100 mg
Děti 10 až 12 let90 mg
Děti ve věku 4 až 6 let70 mg
Kojenci50 mg
Jaké je vhodné dávkování vitamínem C?

U dětí, popřípadě těhotných a kojících žen je vhodné dodržovat tyto hodnoty, aby nedošlo k předávkování. U dospělého jedince k takovému stavu v podstatě nemůže dojít, protože nadbytečný vitamín C je vyloučen z těla ven.

Vitamín C v různých potravinách

Pokud se nechcete ochuzovat o dostatek vitamínu C, měli byste do svého pravidelného jídelníčku zahrnout vybrané potraviny a suroviny. Typickým příkladem je petržel, brokolice, růžičková kapusta a paprika. Vedle citrusových plodů neopomínejte ani na větší zásobárny vitamínu C v podobě jahod a kiwi. Také květák a kopřivy Vás neochudí o Vaše doporučené denní dávky.

Pokud se octnete v situaci, kdy nejste schopni přijímat dostatečné množství vitamínu C, můžete si pomoci i jinou a bezpečnou cestou. Tu představují nejrůznější doplňky stravy, které jsou obvykle ve formě tablet a nápojů.