3. 12. 2021
Muž má nafouklé břicho a trápí ho nepříjemné nadýmání.

Nafouklé břicho dokáže potrávit, poznejte jeho příčiny

Člověka mohou trápit nejrůznější zdravotní komplikace. Někdo má deprese, jiný zase nafouklé břicho. Jestliže se Vás týká právě druhý uvedený problém, přinášíme Vám pár praktických rad. Dozvíte se, co je příčinou takového stavu, a tak se mu budete moci vyvarovat. Jak asi správně tušíte, všechno do značné míry souvisí primárně se stravováním.

Projevy nafouknutého břicha

Nejprve se zaměříme na to, jak se vlastně projevuje nafouklé břicho. Z vizuálního hlediska na sobě můžete pozorovat vypouklé břicho. K tomu se samozřejmě přidávají nepříjemné pocity zevnitř. Nejčastěji můžete cítit tlak uvnitř břicha, pocit nafouklosti a plnosti. To vše doprovázeno i nepříjemnými bolestmi, popřípadě problémy souvisejícími s vyprazdňováním.

Nafouklé břicho a obvyklé příčiny

Jedním z problémů může být to, že příliš rychle jíte. Ano, hltání se negativním způsobem promítá do bolesti břicha. Je třeba mnohem více rozmělňovat potravu v ústech. Zároveň se zaměřte na dostatečnou konzumaci vlákniny, která je pro tělo zcela důležitá. A patří mezi osvědčené recepty na nafouklé břicho. Důležité informace můžete vyčíst z tabulky níže.

PředmětHodnota
Denní dávka30 g vlákniny
PřínosOptimalizace trávicího traktu
PotravinyLuštěniny, zelenina a ovoce
Nadměrný příjem vlákninyNadýmání a plynatost
Základní informace související s nafouknutým břichem.

Vlákninu tedy nepodceňujte, ale zároveň to s ní nepřehánějte, jinak můžete docílit jiného nepříjemného stavu, jímž bude zácpa. Z pohledu příjmu vlákniny lze jmenovat také celozrnné pečivo.

Už žádné nafouklé břicho

Jestliže nechcete mít nafouknuté břicho, nejezte tak velké porce jídla. Lepší jsou porce menší, ale třeba pravidelnější a častější. I saunování se Vám může stát přínosem. Pozor si dávejte na sycené nápoje konzumované během stravování. Nejde totiž pouze o samotný nápoj, ale spoustu bublinek, a tedy i vzduchu. To pak způsobuje nepříjemné nafouknutí. Dále je to nedostatek pohybu. Aktivity do značné míry podporují lepší trávení. Po dobrém obědě si tak můžete dát alespoň krátkou procházku a přesvědčíte se o tom sami. Pozor si dejte také na potraviny, které Vám jednoduše nesedí nebo na ně máte alergii. I ty Vás mohou nepříjemně nafukovat.