3. 12. 2021
Muž si užívá nerušený a kvalitní spánek.

Kvalitní spánek – Tipy, které Vám určitě pomohou

Každý z nás si chce užívat kvalitní spánek. Ostatně, ten je příslibem nové energie. Podporuje myšlení, paměť a zároveň zvyšuje produktivitu v daném dni. Abyste si ho však užili v plné míře, je dobré dodržovat několik zásad. V opačném případě na Vás mohou čekat problémy způsobené nekvalitním spánkem.

  • Zvýšení rizika onemocnění.
  • Málo energie a celková únava.
  • Pomalejší myšlení nebo bolest hlavy.

Kvalitní spánek od A až do Z

Na lepší spánek bude mít určitě pozitivní vliv saunování, o tom není pochyb. Dále se snažte přes den přijímat dostatek světla, což se večer projeví určitou únavou a bude se Vám lépe usínat. Před spaním se naopak nevystavujte příliš modrému světlu. Pozor si dejte i na pozdní stravu, tj. přejídání a konzumaci kofeinu v pozdních hodinách. V případě stravy platí, že omezit byste měli také příjem alkoholu. A jak dlouho vlastně spát? Na to Vám odpoví tabulka prezentovaná níže.

VěkDélka spánku
Starší lidé7 až 8 hodin
Dospělý člověk7 až 9 hodin
Teenager8 až 10 hodin
Předškolák10 až 13 hodin
Jak dlouho byste měli spát, abyste se cítili dobře?

Se snižujícím se věkem se prodlužuje potřeba spánku. Kvalitní spánek u kojence by měl být v rozmezí 12 až 15 hodin. U novorozence je to ještě déle v délce do 14 do 17 hodin.

Další tipy pro lepší spánek

Ve výčtu rad směřujících ke kvalitnějšímu spánku budeme samozřejmě pokračovat. Pokud to bude jenom trochu možné, snažte se vždy probouzet ve stejnou hodinu. Tělo si lépe navykne a Vy pak nebudete mít z dlouhodobého hlediska problémy se spaním. K lepšímu spaní přispívá i pravidelné cvičení, pohodlná postel a nejrůznější procesy. Začít můžete například s meditací, poslechem relaxační hudby, horkou vanou a skončíte u čtení knížek. Důležitou roli hraje i samotné prostředí. Preferujte nižší teplotu v místnosti, omezení hluku a dostatek čerstvého vzduchu. To vše mohou podpořit i doplňky stavy, jakými jsou hořčík, ginkgo biloba, levandule a mnohé jiné. Pak se vyspíte do růžova.